I. Kwestie ogólne
Sprzedawca (zwany dalej Gwarantem) udziela gwarancji na produkty (urządzenia) z technologią Hydropath przez niego sprzedawane i używane na terytorium Polski, w zakresie o jakim mowa w niniejszej gwarancji. Niniejsza gwarancja nie ma żadnego wpływu na skuteczność powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących w szczególności odpowiedzialności za produkt, czy przepisów o rękojmi. Niniejsza gwarancja jest udzielana Nabywcy produktów. Produkty oferowane przez Sprzedawcę objęte są gwarancją firmy Hydropath Technology Ltd. z Wielkiej Brytanii (zwanego dalej Producentem).
II. Ochrona z tytułu gwarancji
- Sprzedawca w imieniu Producenta gwarantuje, że produkty objęte niniejszą gwarancją są wolne od błędów materiałowych, produkcyjnych i konstrukcyjnych. Decyduje przy tym stan wiedzy naukowej i technicznej w chwili produkcji. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady fizyczne obecne w produkcie już w chwili produkcji.
- Urządzenia HydroFLOW objęte są 3- letnią gwarancją, realizowaną w systemie door-to-door przez autoryzowany serwis producenta.
- Okres gwarancji zaczyna się od dnia wystawienia dokumentu sprzedaży lub od dnia wydania urządzenia Nabywcy jeżeli jest inny od dnia wystawienia dokumentu sprzedaży.
- Gwarancja realizacji celu działania urządzenia, wynosi 12 miesięcy. Gwarancja ta realizowana jest na podstawie certyfikatu instalacji wypełnionego podczas montażu urządzenia, wykonanego przez przeszkolony w tym zakresie personel.
- Gwarancja na części zamienne do produktów, o których mowa w paragrafie I, wynosi 24 miesiące i liczona jest od daty sprzedaży.
III. Zgłoszenie wady
Wszelkie wady produktów powstałe w okresie gwarancji Nabywca powinien zgłosić w drodze pisemnego zgłoszenia u Sprzedawcy.
Wada powinna być zgłoszona nie później w terminie 2 miesięcy od jej wykrycia. Wraz ze zgłoszeniem wady należy udokumentować datę nabycia produktu, np. poprzez załączenie do zgłoszenia dowodu zakupu produktu (kopia). W zgłoszeniu należy wskazać szczegółowy opis stwierdzonej wady i okoliczności jej stwierdzenia oraz jeżeli to możliwe dołączyć stosowną dokumentację fotograficzną. Nabywca, zgłaszając reklamację nie powinien, o ile nie zostanie to wyraźnie uzgodnione z Gwarantem, odsyłać wadliwego produktu do Gwaranta.
IV. Świadczenia gwarancyjne
- Gwarant może wedle własnego wyboru naprawić wadliwy produkt, dokonać jego wymiany lub dokonać zwrotu ceny nabycia Produktu i to w terminie 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego oraz od dnia dostarczenia wadliwego urządzenia do Sprzedawcy wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego zakup oraz kartą gwarancyjną.
- W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana, to Sprzedawca ponosi powstałe w ten sposób koszty urządzeń, części zamiennych, a także wszelkie wydatki na transport i przesyłkę produktu.
- Jeżeli Gwarant zdecyduje o wymianie produktu na produkt wolny od wad, wadliwy produkt zostanie zastąpiony wolnym od wad produktem takiego samego rodzaju, takiej samej jakości i tego samego typu. Jeśli w chwili zgłaszania wady dany produkt nie jest już produkowany, to Gwarant zastrzega sobie prawo do dostarczenia produktu podobnego o zbliżonych parametrach do produktu wadliwego.
V. Warunki i wykluczenia
- Warunkiem obowiązywania niniejszej gwarancji jest instalacja produktu wykonana zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją montażu. W przypadku urządzeń przemysłowych i komercyjnych wymagane jest wykonanie montażu przez przeszkolony w tym zakresie personel.
- Instrukcje montażu, obsługi oraz zawarte w nich zalecenia eksploatacyjne dołączone są do każdego produktu w języku polskim, a także dostępne są na stronie internetowej www.hydropath.pl.
- Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
a) zabrudzeń, zarysowań, uszkodzeń mechanicznych, itp.
b) wad powstałych w wyniku działania warunków zewnętrznych spoza zakresu dopuszczalnego przez Producenta, w szczególności: wilgotności, temperatury, ciśnienia, wody, gazów, środków chemicznych, itp.
c) wad produktu powstałych w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia, montażu, eksploatacji i obsługi
d) uszkodzeń powstałych w czasie transportu
e) wad powstałych w wyniku działania siły wyższej, katastrof naturalnych, powodzi, pożarów, lub wskutek działania niekorzystnych czynników atmosferycznych i środowiskowych, w tym przepięć i wyładowań elektrycznych, itp.
VI. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne i nieuprawnione próby naprawy urządzenia spowodują unieważnienie gwarancji